Psykoterapi - børn med angst

Børnepsykologiske samtaler for børn og unge

Børnepsykologiske samtaler for børn og unge med angst og mistrivsel kan være helt afgørende, for at få børn og unge på ret køl igen, når mistrivslen banker på.

Nedenfor kan du læse om de typer af samtaler, jeg tilbyder, hvilke metoder jeg bruger og hvordan det kan hjælpe dit barn eller dig selv.

Forskellige udfordringer kræver forskellige former for hjælp. 

I de børnepsykologiske samtaler for børn og unge med angst er vi derfor altid nysgerrige efter at undersøge både hvad angsten skyldes, og hvordan den bedst kan behandles. For nogle er den bedste behandling psykoterapeutiske samtaler, for andre er det hjælp til forældre eller skole, som er den bedste form for hjælp. Hvis jeg skal arbejde med barnet, er det vigtigste, at barnet selv gerne vil have hjælp, og selv er med til at beslutte, hvilken form for hjælp det skal være.

Af den grund er det altid en individuel vurdering og en beslutning vi tager i fællesskab, om og hvordan jeg bedst kan hjælpe. For børn og unge med angst og anden mistrivsel er det vigtigt, at få hurtig hjælp, inden angsten for alvor bider sig fast. Book derfor gerne en børnepsykologisk samtale, så vi kan afklare, om det er den hjælp der skal til.

Individuelle samtaler hvor vi arbejder ud fra kognitive metoder

 

Gruppeforløb hvor vi arbejder ud fra kognitive metoder

Dette kender du måske som cool kids grupper

Når børn har det rigtig svært, kan det nogen gange være en støtte for forældre at have en uvildig bisidder med til møder på skolen, i psykiatrien eller hos kommunen

Nogen gange har forældre brug for rådgivning, sparring og vejledning i forhold til at hjælpe deres barn med at få det bedre

Har dit barn det svært?

Læs om symptomer hos børn og unge med angst i min blog

Tine Basse Fisker

Maglekildevej 5A, 4000 Roskilde

Telefon: 22 40 84 24

Mail: tine@bassefisker.dk

CVR: 33813740

Jeg er:

  •  ph.d. i pædagogisk psykologi
  •  kognitiv psykoterapeut med speciale i børn og unge
  • medlem af forskernetværket No!se